סדנאות אירוטיות אונליין בזום | שחר ברלוביץ
top of page

ZOOMסדנאות ארוטיות ב

לא לימדו אותנו לדבר על התשוקות שלנו; לא לימדו אותנו לחזר ולפלרטט; איך לגעת; איך להביע צרכים וגבולות; לא לימדו אותנו למפות את הגוף שלנו; להכיר את העונג שלנו או איך מדייקים מה נעים ומה לא נעים לנו. כל אלה הם אספקטים חשובים שחונכנו "ללמוד מהחיים" והדעה הרווחת הייתה ששמי שלא יודע אותם "יש לו בעיה בזוגיות" או שהוא סתם דפוק. ממש כמו שעד לפני 30 שנה אם הלכת לפסיכולוג זה אמר ש"משהו לא בסדר" איתך וממש כמו שעד לפני 15 שנה הצורך בהדרכה הורות היה משהו שמחביאים, כי הורות אמורה "לבוא באופן טבעי" והיום אפשר לקבל עליה ייעוץ בקופת החולים. השלב הבא הוא לימודי תקשורת אינטימית (Relationship Education). אם אתם זוג שרוצה להעשיר את החיבור שלו, זה לא אומר שיש לכם בעיה, להיפך. זה אומר שמערכות יחסים זה משהו חשוב בחיים שלכם ואתם רוצים להוציא מהן את המיטב.


בצעירותי, הספר "חדוות המין" היה מונך ליד המיטה של הורי והיווה עבורי עוגן של ידע מהימן. כיום, בכל רגע שיש לי זמן, אני מקשיב לספרי-שמע. כשאני שוטף כלים או נוסע ברכבת אני מאזין למורים ומורות ששינו את חיי, אנשים כמו אמילי נגוסקי, אסתר פרל וסו ג'ונסון. העניין עם ספרים וספרי-שמע הוא שבמקרים רבים יש פער בין הידע הנרכש מהם לבין היכולת לממשו בפועל, ואת המקום הזה ממלאות הסדנאות למיניות ומגע. שם נפתח עבורי שער שחיבר בין התאורטי למעשי.


אני זוכר את הפעם הראשונה שהלכתי עם זוגתי לסדנה ותרגלנו מגע. זה היה כל-כך משחרר. קולה של המנחה ליווה אותנו צעד-צעד עם מספיק מקום לבחירה חופשית ועדיין באופן מובנה. לא צריך לחשוב כל הזמן, מי מוביל או מה עושים. למשך כמה שעות אני והפרטנרית שלי שמנו בצד את הקשיים והמתחים, והתמסרנו לקסם שבלתת למישהו אחר להוביל.



המכשול הגדול שמונע מרוב האנשים ללכת לסדנה היא המבוכה להתערטל במרחב שיש בו עוד אנשים. ויש גם את כל הדעות הקדומות על סדנאות, שזה אורגיה או מפגש סוטים ומה יקרה אם אכיר שם מישהו מהעבודה. אז תודה לאל שהמציאו את האינטרנט ובשנים האחרונות צמחו מורים ומורות, כמו ליילה מרטין או אבישג מאיה זלוף למשל, שמעבירות קורסים ותרגולים לזוגות ברשת. הסדנאות החביבות עלי הן אלה שדומות לאלה שמתרחשות במרחב הפיזי ומדריכות פעולה אחר פעולה. אם מצליחים להתגבר על המבוכה של "עכשיו אנחנו עושים תרגיל" או "עכשיו אנחנו מתמסרים לקול שבוקע מהמחשב" - גם במרחב הווירטואלי יכול לקרות משהו מיוחד.


סדנת מיניות אינה באה במקום טיפול, אך תרגול מודרך (אם הוא מתאים לכם) יכול להיות מקום ליישם דברים שקשה "בחיים הרגילים". שלא כמו בחיים הרגילים, בתוך תרגיל יש חוקים של תקשורת וגבולות המאפשרים ניסוי וטעייה. "בחיים הרגילים", המחיר על טעות בתקשורת עלול להיות גדול. מפגש מיני יכול להפוך למשהו לא ברור ומסורבל ויכול להיגמר במועקה. בתרגול מובנה, יודעים מה המטרה, מה הגבולות ומתי הוא נגמר. זה מאפשר חופש לשחק ולנסות ולפעמים גם מרחב בתולי לבנות בו אמון והתמסרות. לכן, דווקא כאן אפשר לגלות מהם הדפוסים שאתם נוטים ליפול לתוכם וכיצד ניתן לצאת מהם למסלול חדש.


הסגר שעוטף אותנו יכול להוות מקור למצוקה זוגית מחניקה, אבל הוא גם הזדמנות ללמוד משהו חדש ביחסים. לא רק "לרענן" את יחסי המין, אלא גם להרחיב את המנעד הארוטי האישי שלכם. גם עולם הסדנאות המיניות עובר שינוי בהקשר זה. סדנאות רבות עברו לאינטרנט והתוצאה היא שפע של קורסים והדרכות בארץ ובעולם שחלקם ניתנים בחינם. זוגות שלא העזו להגיע לסדנאות במרחבים פיזיים, מנצלים את הנגישות, הפרטיות והאנונימיות כדי לצאת מאזורי הנוחות שלהם ולומדים דרכים חדשות לתקשר ולהתקרב. אולי דווקא הסגר המאיים הזה יביא לשינוי אינטימי עולמי בלתי צפוי.


מתוך הטור שלי ב'הארץ' - 'סקסטינג'

bottom of page