אז איך זה נראה כשאנחנו עושים אהבה? | שחר ברלוביץ
top of page

אז איך זה נראה כשאנחנו עושים אהבה ?

הקסם שבלצלם סרטון ארוטי בזוג. מתוך הבלוג שלי ב'הארץ'


מאז שהבנתי מה זה סקס השתעשעתי לא פעם במחשבה איך זה נראה כשאנשים עושים את זה. הסרטים ההוליוודיים וסרטי פורנו תמיד הרגישו לי מעוצבים, מלאכותיים ולא מייצגים. איך זה נראה באמת?


את הסרטון האירוטי הראשון שלי צילמתי בגיל 17. שמתי מצלמה על חצובה ו"עשינו את זה". זה היה מביך, מסורבל וטכני. צפינו בסרטון ומיד מחקנו אותו. מבוישים וגאים הלכנו לישון. אני זוכר שהטריד אותי כמה שאני רזה ואותה הטריד שהציצי שלה נראה מוזר בשכיבה.


בפעם השנייה, אחרי כמה שנים, היתה לי פרטנרית שנהנתה לצלם אותי. המצלמה עברה בינינו תוך כדי שעשינו אהבה. בהתחלה זה מוזר ומגושם כשיד אחת אוחזת במצלמה שמנהגת כמו ישות משלה ושמתבוננת על החדר. היה בזה גם משהו מגרה, משהו שנותן רשות להחפיץ את האחר, להתבונן, להתמקד באיברים, להחמיא בקול.


בצפייה אחרי הצילומים ראיתי כמה קסם יש במפגש מיני לא מעוצב. הסרבול, הנוזלים שנמרחים, שיער הערווה שנתקע בשיניים, האינטימיות ללא מלים, האינטימיות שבין המלים. כמה מוזר נראה העונג שלי, כמה מרהיבה היתה התוצאה כשהמצלמה יצאה בטעות יוצאת מפוקוס ותיעדה שני גושים מטושטשים מתמזגים, מתקוטטים ומתפוגגים. כמה אירוטיות יוצאת מהמסך גם כשלא רואים בבירור ורק מאזינים. עם הזמן הבנתי שהצפייה אחרי היא חלק לא פחות מחרמן ומעניין מהצילום עצמו.


חבל שאי אפשר לחלוק את היופי הזה עם העולם. יש כל כך הרבה מה ללמוד ממנו. אם זה היה תלוי בי הייתי מפיץ את הסרטונים הללו, אבל בנות הזוג שלי היו פחות בעניין. נשים משלמות מחיר הרבה יותר גבוה בחברה שלנו על מוחצנות מינית. איזה אבסורד זה שמצד אחד אנחנו מתלוננים על הפורנו וקלקולי התרבות המינית שלנו, ובאותו זמן מסתירים ומתביישים במיניות הטבעית שלנו. אנחנו יצורים חקיינים, כך אנו לומדים להתנהג. איך נדע מהי מיניות אינטימית, אם לא נתרשם איך זה נראה באמת?


כשאנשים מתלוננים באוזניי ש"פורנו זה רע", התגובה שלי בדרך כלל היא "לכו לעשות פורנו טוב". בעיניי, הפורנו הפך שעיר לעזאזל של המחדל העולמי בחינוך מיני. הבעיה היא לא בפורנו או בשחקנים/שחקניות שלא ברור מה הנסיבות שגרמו להם להצטלם, אלא בזה שחסרות לנו דוגמאות למיניות אמיתית, תרבותית ומחוברת. אולי זו גם הסיבה שפורנו חובבים הפך לטרנד פופולרי.


לאחרונה הנחתי סדנת צילום סרטונים אירוטיים. חששתי שאף אחד לא יפתח מול המצלמה. ממש טעיתי. היו במרחב זוגות שממש עשו אהבה מול המצלמה שלהם ואחרים שחלקו סיפורים אירוטיים אחד עם השנייה בלבוש מלא. כולם יצרו לעצמם קפסולה אינטימית. חלק מהקסם היה שהמשתתפים צילמו גם את השיחות שלהם לפני ואחרי המגע, מה שהפך את הסרטון לאינטימי ולא "רק" ארוטי. עבורי, 25 שנה של בימוי לטלוויזיה ו-

25 שנה של לימודי טנטרה השתלבו שם באורך פלא. 


אם גם לכם מתחשקת חוויה אינטימית ונועזת שכזו, יש לי כמה טיפים:


1. סרטון אירוטי לא חייב לכלול עירום או איברי מין. אפשר גם לצלם את הפנים שלכם כשאתם מתענגים.


2. החליטו מראש מה עושים עם החומרים המצולמים, מי שומר עליהם ואם יש עניין להראות אותם למישהו. חשוב שתרגישו בטוחים בעניין הזה.




3. אם אתם מתכוונים לעשות סקס, צלמו גם לפני וגם אחרי, וסיימו בכך שתתארו למצלמה איך הייתה לכם החוויה המשותפת. התחילו בשיחה קצרה על הציפיות, הכוונות והחששות שלהם וסיימו בתיאור החוויה והמחשבות.


4. השתחררו מציפיות. לפעמים ה"טעויות" הן הרגעים הכי קסומים.


5. צפו יחד במה שצילמתם. פנו לכך זמן מיוחד. הצפייה הראשונה עלולה להיות מאתגרת ולעורר ביקורת עצמית. זה קורה לכולם. כדאי "לדבר חיובי" - מה אהבתי, מה בא לי עוד, מה הייתי רוצה לעשות בפעם הבאה.


6. יש אנשים שנדלקים כשמצלמים אותם ויש שנבוכים מזה. יש


שנהנים לצלם ויש שאוהבים להצטלם. התקדמו בקצב של מי שפחות נועז מביניכם. אין משהו שצריך לקרות או להרגיש, זהו ניסוי/חוויה/הרפתקה. הדגש הוא על הביחד שלכם.


צילום נעים!


מתוך הבלוג שלי ב'הארץ' - https://www.haaretz.co.il/blogs/shaharberlovich

bottom of page